UDS-r 1. nap

Kelemen Gábor, 2012. október 30.

Első nap a konferencián. A keynote-on számos téma került elő:
* Unity továbbfejlesztésre kerül, hogy különböző készüléktípusokon is működhessen. A legújabb cél a Nexus 7.
* Ubuntu for Android: Mark bemutatta a skunkworks új termékét, az Androidon induló Ubuntut. Kissé lassúnak tűnt, de működött és gondolom lesz ez még jobb is. A lényeg, hogy az Ubuntun futó alkalmazásokat androidos készüléken is lehet majd futtatni.
* Steam: nagyszerű, hogy jön a Steam Ubuntura, de még rengeteg munka szükséges ahhoz, hogy az Ubuntu játékplatformként is működjön. Számos session foglalkozik ezekkel a problémákkal, és más játékfejlesztő cégek is érdeklődnek az Ubuntu iránt.
* Előtelepített gépek: már a HP is elkezdett Ubuntuval előtelepített gépeket árulni, így már a legnagyobb 5 gyártóból 4 már kínál ilyeneket.
* Cloud: egyre nagyobb fókusz kerül a felhőre, remek technológiákat fejlesztenek ennek felügyeletére. Tegnap úgy éreztem, hogy többször hallottam a juju szót, mint a desktopot.

Közösségi kerekasztallal folytattam, hát ezek a megbeszélések mérsékelten hasznosak, de blogolni remekül lehet alattuk :).

Egy érdekes ötlet a fejlesztői videók gyártásának elindítása. Szerintem sokkal kevésbé ijesztő az újoncok számára egy 4-5 perces videó, mint egy 5 oldalas wikileírás, és a tényleg alap dolgokat talán könnyebben lehet így elmagyarázni.

A következő előadást kihagytam, és az ebédszünet utáni rövid előadásokat is. A következő, amire beültem, az új app fejlesztői feltöltési folyamat volt, alapvetően egy eléggé bonyolult munkafolyamatot próbáltak meg ismertetni, amely az új appok feltöltéséhez szükséges a szoftverközpontba. Számomra annyira nem volt izgalmas, leginkább azért mentem be, hogy lássam mit csinál a honosítási projekttel korábban foglalkozó fejlesztő.

Edubuntu tervek, ebből a legérdekesebb a dokumentáció újjáélesztése című ötlet.

Végül a fenntartható fordítások című gyűlés, amit én trombitáltam össze :). A legjobb ötlet az volt, hogy a mostanában fókuszba kerülő QA-vel vegyük fel a kapcsolatot, és próbáljuk meg a leggyakoribb és legbénább i18n hibák ellenőrzését integrálni a build folyamatba. Ezen kívül az akut munkaerőproblémák megoldásával nem jutottunk sokra, megpróbálunk segélykérő leveleket küldözgetni, és bízunk az újrainduló megbeszélések hatékonyságában.

Címkék: ,

Itt lehet hozzászólni !