Megjelent a 0 A.D. Alfa 20 Timoszthenész

László Gyaraki, 2016. április 2.

A Wildfire Games, az önkéntes játékfejlesztők nemzetközi csoportja, örömmel jelenti be a „0 A.D. Alfa 20 Timoszthenész” kiadását, amely a 0 A.D. huszadik alfa verziója. A 0 A.D. egy ingyenes, nyílt forrású, ősi hadviselési játék. Ez az alfa 10 új térképet, a filmes játékbeli kamera alapvető funkcionalitásait, a lerakóhelyeknek szövetségesek számára történő megosztásának képességét, és további újdonságokat szolgáltat! Azonban magyar vonatkozásban a legfontosabb újdonság, hogy az FSF.hu Alapítvány aktivistáinak köszönhetően ezzel a kiadással teljesen magyar nyelven lehet játszani.

Teljesen magyar nyelvű felület

A 0 A.D. ezen kiadása teljes egészében magyar nyelvű felülettel érkezik. Mindössze 14 olyan nyelv van, amelyre a játék 100%-ban le van fordítva, beleértve a magyart is. A fordítási és lektorálási munka az FSF.hu Alapítvány aktivistáinak kemény munkájával készült el. Külön köszönet Gyuris Gellértnek a pályák és térképek, a módosítás-választó, valamint az oktatójáték fordításáért, Meskó Balázsnak a hatalmas mennyiségű fordításért, kiemelve az idézeteket és a történelmi leírásokat, valamint Úr Balázsnak a fordítás koordinálásáért, a fordítóhétvége megszervezéséért, a hiányzó fordítások befejezéséért szinte minden modulban, (különösen a technológiák és térképek leírásának fordításáért), illetve a lektorálásért.

golden_island.jpgAz Alfa 20 új csatározási térképe: „Golden Island”

A fordítók mindent megtettek azért, hogy a magyar nyelvi csomag a lehető legjobb legyen, de ennek ellenére maradhattak benne hibák. Ha a játékosok bármilyen fordítási hibát találnának a játékban, akkor az a hibajelentes(kukac)openscope(pont)org címen küldhetik a fordítóknak.

Egyszerű letöltés és telepítés

A letöltési és telepítési utasítások Windows, Linux és Mac OS X rendszerekhez is elérhetők (angol nyelven). A 0 A.D. ingyenes, és mindig is ingyenes marad. Bár lehet, hogy talál néhány embert, aki a 0 A.D. példányait az interneten vagy fizikai adathordozón árulja, azonban mindig lehetősége van letölteni a 0 A.D. játékot teljesen ingyen, közvetlenül a fejlesztőktől.

How to Download 0 A.D.Telepítési utasítások WindowshozTelepítési utasítások LinuxhozTelepítési utasítások OS X-hez

Ráadásul tovább terjesztheti a játékot, és szabadon módosíthatja mindaddig, amíg betartja a GPL licenc feltételeit. Akár a grafikák és a hangok egy részét is felhasználhatja a saját projektjeihez mindaddig, amíg betartja a Creative Commons Nevezd meg!-Így add tovább! feltételeit. Nincs „freemium” modell, nincsenek játékbeli hirdetések, nincs átverés.

Új játékmenet funkciók ebben a kiadásban

  • Új véletlenszerű térképek: „Ambush”, „Empire”, „Flood”, „Frontier”, „Hell’s Pass”, „Island Stronghold”, „Lions Den” és „Stronghold”.
  • Új csatározási térképek: egy négyszemélyes „Forest Battle” nevű és egy kétszemélyes „Golden Island” nevű csatározási térkép lett hozzáadva.
  • Szövetséges lerakóhelyek használata: egy technológia kifejlesztése után használhatók a szövetségesek raktárai, tanyái, kikötői, városházái (de a maurják elefántjai nem) azoknak a nyersanyagoknak a lerakásához, amelyeket az egységek begyűjtöttek. A szövetségesnek engedélyeznie kell ezt minden egyes lerakóhelynél, így nem használható az összes nyersanyag „ellopásához” a területen.
  • Lőrések: egy technológia kifejlesztésével a tornyoknak lehetőségük van a közvetlen közelükben lévő egységeket támadni.
  • Új technológiák a halászathoz: a technológiák kifejlesztésével növelhető a hajók begyűjtési hatékonysága.
  • Zsákmány nyersanyagok, amelyet a megölt ellenségek vittek: mostantól automatikusan megszerezhetők azok a nyersanyagok, amelyeket a sereg által megölt egységek szállítottak, vagy másképpen fogalmazva: öld meg a favágókat a fa begyűjtéséhez, a földműveseket az élelem megszerzéséhez, stb. Ez a normál zsákmányon felül van, amely az egységek megölésekor szerezhető.

Ambush térkép
Az Alfa 20-hoz hozzáadott „Ambush” véletlenszerű térkép

Grafika és felhasználói felület

  • Továbbfejlesztett játékbeállítások menü: új grafikai minőség beállítások, amelyek lehetővé teszik, hogy egyszerűen megváltoztatható legyen a grafikai minőség a játékon belülről (korábban beállítófájlokat kellett erre használni), valamint pár apró kódtisztítás és hibajavítás.

graphics_options_huGrafikai lehetőségek

  • Az erősebb számítógépeknél a jobb minőségű grafikai hatások alapértelmezetten engedélyezve vannak. Ha a számítógépnek képesnek kellene lennie a jobb minőségű grafikai hatások kezelésére, akkor azok mostantól alapértelmezetten engedélyezve lesznek. Természetesen megváltoztatható kézzel egy alacsonyabb beállításra, ha a teljesítmény növelése szükséges, vagy valamilyen okból nem szeretnénk használni azokat.
  • A tétlen munkások gomb mostantól le van tiltva, ha nincsenek tétlen munkások, így nem szükséges állandóan nyomkodni annak ellenőrzéséhez, hogy vannak-e a tétlen munkások.
  • Köszönet képernyő: itt nézhető meg, hogy kik működtek közre a játék fejlesztésében. A vezetőktől a programozókig, a művészektől az adakozókig, a fordítóktól a zeneszerzőkig mindenkit tartalmaz. Megpróbáltak mindenkit felvenni a listára, azonban sokan járultak hozzá az évek során, így ha Te is közreműködtél, de nem látod a neved a listában, akkor jelezheted.
  • Új fák és variációk: új modellek és textúrák lettek hozzáadva az akácia fa, aleppó-fenyő, tölgy, kiszáradt tölgy és az általános kiszáradt fák esetén.
  • Rengeteg továbbfejlesztés a megfigyelő módnál és a visszajátszásoknál: többek között mostantól nézhető a játszma egy adott játékos szemszögéből, megtekinthető az összegző képernyő a játszma alatt, és most már látható a harci köd a megfigyelő módban. A játszmák mostantól legfeljebb 16 megfigyelőt is támogatnak.
  • Több információ a játékosokról többjátékos játszmánál: látható, hogy ki szakadozik, vagy kinek van hálózati időtúllépése.
  • Új szeleukida laktanya:

Szeleukida laktanya

A motorháztető alatt

  • Filmes kamera a vágójelenetek megjelenítéséhez: befejeződött az alapozó munka, amely lehetővé teszi a kamera vezérlését a jeleneteknél. Azonban még további munkára van szükség ahhoz, hogy ez egyszerűen használható legyen (jelenleg a kamera útvonalát koordináták megadásával lehet beállítani), de ez szilárd alapot nyújt a későbbi fejlesztésekhez.

Ezen kívül számos apró változtatás történt. Az összes érdekes fejlesztés listájának megtekintéséhez érdemes elolvasni a változásnaplót (angol nyelvű).

Támogatás kérése

Érdemes lehet megnézni az angol nyelvű „Get Support” oldalt, hogy megtalálja a módját az aktív és barátságos 0 A.D. közösségtől történő segítségkéréshez. A Wildfire Games hangsúlyozza, hogy van még mit fejleszteni a 0 A.D. játékon. Néhány ismert hiba a következő: belassulás, látható grafikai problémák, be nem töltődő textúrák, hiányzó animációk és ehhez hasonlók. Amikor visszajelzést küld, olyan további dolgokra összpontosítson, amelyek javíthatók.

Legyen hozzájáruló!

A fejlesztők folyamatosan keresnek önkéntes hozzájárulókat a programozáshoz, grafikához, hangokhoz, dokumentációkészítéshez, stb. A programozóknak különösen örülnek, és azonnal kezdhetnek is. Felkeltette az érdeklődését? Jelentkezzen be az IRC-n a #0ad-dev csatornára a QuakeNet hálózaton, és találkozzon a fejlesztőkkel. Regisztráljon a fórumon, és legyen aktív részese annak!

Miért „Timoszthenész”?

A kiadásokat a fejlesztési állapotuk szerint nevezik el („Alfa” vagy „Béta”), ezután az egymást követő kiadási szám következik (1, 2, 3, …), majd egy olyan szó, amely kapcsolódik az ókori világhoz, ábécé sorrendben („Argonaut” az A-nál, „Bellerophón” a B-nél, …). „Timoszthenész” úgy kapcsolódik a 0 A.D. játékhoz, hogy ez egy ókori görög térképész neve, és ez a kiadás rengeteg új térképet tartalmaz. A következő alfához örömmel várják a rajongók javaslatait az olyan szavakra, amelyek kapcsolódnak az ókori világhoz, és U betűvel kezdődnek. Maradjon eredeti, és illeszkedjen a 0 A.D. által bemutatott időkeretbe (körül-belül időszámításunk előtt 500 – 1 között)!

Címkék: , ,

Itt lehet hozzászólni !